Shoppen en meer - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Annelien Kempen - WaarBenJij.nu Shoppen en meer - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Annelien Kempen - WaarBenJij.nu

Shoppen en meer

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

30 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Pretoria

Dinsdag 30 juli zie foto's op http://lijntje2.waarbenjij.nu
Twee dagen Pretoria biedt gelegenheid te wennen aan de winterse omstandigheden. Vooral de 4 graden van de nacht, met koude ochtenden en avonden zijn afzien na de warmte op Mauritius. Mijn jetlag van 2 uur tijdsverschil werkt ook door, 's ochtends vroeg wakker.
Frieda heeft een radiator-kacheltje om de ergste kou te verdrijven, helaas begaf het apparaat het, na 20 jaar trouwe dienst. We hebben gevieren de Macro bestormd en een nieuwe, beetje modernere, gekocht, het kacheltje straalt! Vanwege de vervanging van de kapotte telefoon van drie weken geleden, was het de tweede keer dat we de Macro bezochten.
's Avonds bezoek van Frieda's overbuurman Billy voor de inname van wat anti-oxidant, een cabernet sauvignon van Robertson, dat is zijn favoriet, die Frieda dan ook graag voor hem in huis haalt. Traditiegetrouw is Frieda komen ontbijten in B&B Elonda op uitnodiging van Ellenette en Leon. Een waar eetfestijn, de tafel vrolijk gedekt, het haardvuur brandde.
Over winkelcentra gesproken, er zijn er vele, groot, supergroot, klein, ze hebben allemaal een naam: gisteren aten we lunch in de House of Coffees in shoppingcenter Glen Village North, daarna shoppen in Woodland's Boulevard. Vanmorgen dronken we koffie bij Harry's Pancakes en deden inkopen in de curio shop in een klein winkelcentrum in de stad. Vanmiddag waren we in Atterbury Value Market en gingen niet naar Menlyn Park shopping mall.
Als cultureel hoogtepunt reden we vandaag langs de Uniegebouwen, het regeringscentrum in Pretoria en we bezochten het Voortrekkersmonument.
Na de kaasboterham vanavond bij Frieda, hebben we onze koffers gepakt. Een karwei dat aandacht behoeft vanwege alle aankopen, de verdeling van het gewicht over onze drie koffers lijkt aardig gelukt.
Morgen de laatste dag hier, daarna de nachtvlucht per KLM van Johannesburg naar Amsterdam.
Ik wil nog verslag doen over onze reis langs de zuidkust van Mauritius, die we zaterdag maakten en een prachtige autorit was. Komt later geplaatst op de weblog.

• 31 Juli 2013 - 09:48

Mechel:

Dag Annelien en reisgenoten,
    Dank voor alle verhalen.
    Jullie hebben genoten en ik op deze wijze ook een beetje.
    tot ziens in warm Nederland.
    Goede reis

• 31 Juli 2013 - 11:49

Mariska Mallee:

Lieve wereldreizigers,

Verlaat de Afrikaanse winter en kom behouden thuis in (voorspeld voor de komende dagen) tropisch Nederland.
    Nog een mooie voorspoedige terugreis en tot ziens,

Mariska en Paul