Voorbereiding Sicilië reis - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Annelien Kempen - WaarBenJij.nu Voorbereiding Sicilië reis - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Annelien Kempen - WaarBenJij.nu

Voorbereiding Sicilië reis

Door: Annelien van Kempen

Blijf op de hoogte en volg Annelien

23 Mei 2013 | Nederland, Voorburg

De uitnodiging tot de reis 'In naam van de godin' kreeg ik op 8 maart jl, internationale vrouwendag, en dag van de opening van de tentoonstelling " Divine Surprise" in het Bijbels Museum en "Women for all seasons" in het Allard Pierson Museum In Amsterdam. Op 7 maart was de boekpresentatie van "The language of MA the primal mother. The evolution of the female image in 40,000 years of global Venus Art" van Annine van der Meer. Ik leerde deze dagen mijn toekomstige reisgenoten kennen. Sindsdien bezocht ik ook in Arnhem de tentoonstelling "Female Power" in het MMKA en heb deelgenomen aan de tweedaagse conferentie " De come-back van God met borsten' en hoorde daar Margaret Barker spreken, auteur van het boek 'The Mother of the Lord, volume 1: The Lady in the Temple'.
Vorige week ben ik gestart als 'artist-in-residence' in het glasblaasatelier Occhi van Yvon Trossel in Haarlem. Het thema van mijn glasproject is 'The Tree of Life', verbonden met eerdere thema's als Glazen Zakken, de oogst van Moeder Aarde, de vruchtbaarheid van het land, Glazen Godinnen, de schoonheid van het vrouwelijke. De reis naar Sicilië zal naar ik verwacht, nieuwe inspiratie bieden voor het glas maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Actief sinds 23 Mei 2013
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 24688

Voorgaande reizen:

07 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

Zomervakantie 2013 BA

25 Mei 2013 - 05 Juni 2013

In naam van de Godin

Landen bezocht: