Palm Beach Hotel - Reisverslag uit Palermo, Italië van Annelien Kempen - WaarBenJij.nu Palm Beach Hotel - Reisverslag uit Palermo, Italië van Annelien Kempen - WaarBenJij.nu

Palm Beach Hotel

Door: Annelien van Kempen

Blijf op de hoogte en volg Annelien

26 Mei 2013 | Italië, Palermo

Zaterdagavond vertrokken met Transavia, prima vlucht, op Schiphol ontmoeting met alle reisgenoten en op het vliegveld van Palermo opgevangen door Stella, Sicilië-gids Marieke en de buschauffeur Bartolo, aangenaam hotel aan zee. In slaap gezongen door het zingen van de golven die op het strand breken.
Wakker geworden met hetzelfde onophoudelijke ritme...

Zondagmorgen een vrije morgen om uit te rusten van de reis, samen met Annet heb ik het benut om langs het strand te lopen. Pootje baden en een pier oplopen, de zee in, gaven ons de ultieme vakantieprikkels en landde het besef om op Sicilië te zijn, de badplaats heet Cisini, het hotel Palm Beach. Bij de kerk feestgangers van de dienst waarin de heilige communie is gedaan door 12 jarigen, in feestelijke jurken en pakken hollen ze in het rond en gaan met hun familie en vrienden op de foto, een modespectakel om je ogen bij uit te kijken.

Lunch met lunchpakketten op het hotelterras. Bruine pistolets, zorg van Stella, ook bij ontbijt en avondeten, bruin brood. Speciaal gebakken op haar verzoek, er is zelfs roggebrood bij het ontbijt, fruit, yoghurt. De hand van de meester in het ontwerpen en uitvoeren van comfortabel reizen. Toetje is aardbeien en abrikozen, schoongemaakt en gewassen, jazeker, ook door haar.

Zondagmiddag bezoek aan het heiligdom Monreale, met als toegift een cortege van ridders van Sint Joris met in hun midden de bisschop en aartsbisschop.

In de avond licht Stella ons de samenhang van onze reis In naam van de Godin toe.

• 28 Mei 2013 - 00:54

Peter:

het ziet er genot vol uit. vele mooie ontmoetingen met godinnen en geniet er van
    LP