Pretoria - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Annelien Kempen - WaarBenJij.nu Pretoria - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Annelien Kempen - WaarBenJij.nu

Pretoria

Door: Annelien van Kempen

Blijf op de hoogte en volg Annelien

08 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Pretoria

Goedemorgen vanuit zonnig Pretoria.
Na een zonnige zondag zitten in een vol KLM vliegtuig kijk ik vanmorgen de tuin in van Guesthouse Foreigners Friend. Rust, vogels fluiten en zingen, groene palmen. Het was gisterochtend even een puzzel hoe we naar Schiphol zouden reizen, vanwege werkzaamheden reden de treinen sporadisch en was het spoorzoeken waar we konden opstappen. Uiteindelijk met onze koffers van bijna 23 kg stuk met de taxi naar Den Haag CS en daar de trein gepakt. In Leiden voegde Georgina zich bij ons, haar koffer weegt slechts 15 kg...! Slaaptekort speelde ons de gehele dag parten, konden we beetje wegwerken tijdens 11 uur vliegen. Op Oliver Tambo zijn we opgehaald door een busje van het guesthouse.
Nu ontbijt, dan onze huurauto ophalen bij Avis en op weg naar jarige Frieda voor een feestelijke lunch. Zo ben ik me eindelijk gewaar, mede dankzij mijn kofferslot, dat 8 juli de verjaardag is van Frieda en mijn neef Kommer. Hoera!