Eucalyptus en Kapok - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Annelien Kempen - WaarBenJij.nu Eucalyptus en Kapok - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Annelien Kempen - WaarBenJij.nu

Eucalyptus en Kapok

Door: Annelien

Blijf op de hoogte en volg Annelien

10 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Pilanesberg Center

Leuk om een zomervakantiedagboek bij te houden in de winter van Zuid Afrika.
Ik raak er compleet van in de war. In de zon zitten overdag, soms in een hemdje, met een zonnehoed en zonnebril, als bescherming tegen het scherpe licht. Dan weer met een warm vest en de lange haren bij elkaar gebonden, als maatregel tegen de frisse wind.
Warm, koud, warm, koud! Bekende kreten van andere reizen.
Het andere kenmerk van winter en zomer is het contrast tussen licht en donker. Om 7 uur wordt het licht, om half zes is het plots donker, zodat ik om 8 uur 's avonds het gevoel heb dat ik toch wel nodig naar bed moet, en om 9 uur omval van de slaap.
Ik verwonder me over de inrichting van de huizen voor de winter. Er zijn kleine kacheltjes in de kamers of in de huiskamers zijn haardvuren om de ergste koude te verdrijven. In bed ligt een electrische deken. Dat alles bij elkaar maakt dat je, als je je goed kleedt met hemd en shirt en vest en trui, 't liefst een shawl erbij, je aangenaam door het vakantieleven gaat.

Ik reis met een degelijke Samsonitekoffer en heb deze volgepakt met in Nederland bedachte nuttige kleding en accessoires. Heb ook gedacht aan omzetstekker, opladers, edoch net niet genoeg. Want mijn grote camera, de Canon, waar ik een serie mooie en belangwekkende fotos mee hoop te maken, juist hiervan zit de oplader niet in mijn degelijke koffer. Dat wordt zoeken naar een vervangende oplossing.

Verder introductie van de startperikelen van deze zomervakantie in de winter, is mijn reisdagboek op internet.
Voor mijn reis naar Sicilië heb ik 150 fotos geplaatst bij mijn dagboek 'lijntjeejmc.waarbenjij.nu' en dat is het maximum. Voor de nieuwe reis wil ik graag extra fotoruimte kopen bij Waarbenjij.nu. Helaas zegt de webshop al dagein dat ze uit de lucht zijn wegens onderhoud, dus onmogelijk om fotoruimte te kopen. Toen bedacht dat ik de fotos van Sicilië eraf kan halen, zodat ik ruimte heb voor nieuwe fotos. Dus heb ik 5 fotos gedeleet van de Siciliëreis en had direct grote spijt. De reis is te vers, te inspirerend, te indrukwekkend om fotos eraf te halen. Alsof ik een kunstwerk waar ik trots op ben direct in de recycling doe.
Als oplossing heb ik bedacht dat ik in een nieuw reisdagboek mijn fotos ga plaatsen en wel op 'http://lijntje.waarbenjij.nu'. Gisteravond heb ik een nieuw dagboek aangemaakt, waar je de fotos van deze reis kan bekijken.

Tot heden heb ik fotos gemaakt van de bomen en bloemen, die bloeien.
De eucalyptus! Ooit gezocht op Cyprus om te ruiken en te voelen en niet gevonden. Maar nu ik weet hoe de eucalyptus eruit ziet, weet ik dat ik bij een wandeling op Mount Olympus op Cyprus wel degelijk fotos heb gemaakt van de eucalyptus.
De kapokboom! Vorig jaar een onbekende boom gefotografeerd in Pretoria met dikke dorens op de stam en takken. Op Sicilië de opengebarste vruchten met grote witte vlokken gezien temidden van een groen bladertooi en toen pas werd me de naam 'kapokboom' geopenbaard. In Pretoria is de boom nu kaal, er hangen grote vruchten in en er zijn prachtige roze bloemen.

  • 10 Juli 2013 - 21:44

    Jorien:

    Allereerst Georgina, van harte met je Bacch.! en succes verder. Veel plezier met elkaar gedurende deze mooie reis en ik ben benieuwd naar je foto's op lijntje.
    Leuk om de natuur in een andere werelddeel ook te ontdekken!
    Dank voor de berichten, groet, Jorien.

  • 11 Juli 2013 - 11:23

    LP:

    REIS WIJS

  • 12 Juli 2013 - 20:25

    Mariska:

    Wat een ervaring: Genieten van de WINTER!
    Bij thuiskomst kan je altijd nog een ouderwets papieren fotoboek maken.
    Je weet ik reis graag met je mee ...

    Tot ziens,

    Mariska

  • 19 Juli 2013 - 23:19

    Margreet:

    Hoi Annelien, Willem en Geertien,

    Toevallig hoorden we net voordat we jullie bericht kregen dat jullie op vakantie zijn van Casper en Anja. Leuk! Veel plezier met zijn drietjes en Geertien nog gefeliciteerd met het halen van je bachelor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annelien

Actief sinds 23 Mei 2013
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 24680

Voorgaande reizen:

07 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

Zomervakantie 2013 BA

25 Mei 2013 - 05 Juni 2013

In naam van de Godin

Landen bezocht: